Terug in Paramaribo

22 november 2018 - Paramaribo, Suriname

Ha lieve mensen,

Stinkende auto's, lawaai, drukkende warmte en toeterende auto's. We zijn weer in Paramaribo beland. We hebben dit ervaren als een cultuurshock. Wat hebben we genoten van de rust en stilte in Apetina. Het is echt even wennen hier!

Het laatste afscheid in Apetina was zo leuk! Groep 7 was met ons meegegaan naar het vliegveld! Mooi makkelijk, zij wilden wel de koffers omhoog tillen. Succes boys! Toen de koffers wegen en onszelf! We kunnen concluderen dat koffers + personen een paar kilo's lichter zijn geworden. We hebben nog de laatste foto's gemaakt en toen moesten wij instappen. De stoerste jongens hadden het kleinste hartje en bleven het langste staan om te zwaaien. Zo leuk!

We hebben een goede vlucht terug gehad. Het was sowieso weer een prachtige vlucht! Lisanne heeft er niet heel veel van meegemaakt, omdat ze heerlijk lag te pitten. Tien minuten voor de landing werd ze wakker. Wel fijn dat ze dat meegemaakt heeft. Trouwens, het opstijgen met het vliegtuig was spectaculair! De piloot vroeg: 'Willen jullie laag over het vliegen?' Dat vonden wij wel een gaaf idee. En daar vlogen we, laag over het water en zo zagen we Apetina ook nog van dichtbij. Het was gaaf! Plotseling steeg het vliegtuig ineens omhoog en zakte toen ineens weer een eind naar beneden. Het leek op een achtbaan ervaring! Super gaaf.

Op dit moment zitten we op onze kamer en zijn we onze koffers allemaal goed aan het inpakken. Straks gaan we nog even Paramaribo in en vanmiddag hopen we naar Powakka te gaan om daar de familie Meulenman en Albertine te ontmoeten. We kijken daar naar uit!

Een korte blog dit keer, maar dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte dat we weer in Paramaribo zijn.

Groetjes,

Lisanne & Lianne

1. Diana:
    23 november 2018
    Wat leuk dat jullie ook nog naar powakka zijn geweest. Hopelijk hebben jullie daar een leuke ontmoeting gehad. Die cultuurshock herken ik enorm. Maar wel een stapje op weg naar de drukte hier.
  2. Ouders van Albertine Mourik:
    23 november 2018
    We kregen van Albertine een apje dat het super gezellig is met jullie !!