Op bezoek bij Albertine & fam. Meulenman

23 november 2018 - Oost-Para, Suriname

Ha lieve mensen,

Dit keer een blog uit klein Powakka. Gistermiddag zijn we aangekomen in dit dorpje. Het was een rit van ongeveer een uur over wegen met grote kuilen, gaten en drempels. We werden hartelijk hier ontvangen door Albertine en fam. Meulenman. We voelden ons gelijk thuis.

's Avonds aten we de eerste verse groenten sinds 4 weken. Wat hebben we hiervan genoten. Het was heerlijk! Daarna hebben we ons weer heerlijk opgefrist en toen hebben we koffie gedronken bij Fam. Meulenman. Het was leuk om samen onze ervaringen uit Apetina te delen.

Na een heerlijke nachtrust zijn we met Albertine meegegaan naar het klaslokaaltje. Het is leuk om Albertine bezig te zien met de vier jongens. Het is nog best een uitdagende opgave om vier jongens les te geven van vier verschillende groepen, waaronder een kleuter. Petje af voor Albertine. We begrijpen dat Albertine de jongens snel in haar hart gesloten heeft. Het zijn ontzettend leuke en slimme jongens. We genieten daarnaast ervan om met elkaar te kletsen. Lekker Nederlands!

Vandaag hebben we ook nog een korte rondleiding gekregen van dominee Meulenman en hebben een nu een indruk van het zendingswerk hier in Powakka. Leuk om dit nu met onze ogen te beleven!

Vanavond worden we op het vliegveld gebracht en dan begint onze terugreis naar Nederland. We vliegen om 23:20 (Surinaamse tijd) en hopen om zaterdag rond de middag aan te komen op Schiphol.

Nu gaan we nog genieten van de laatste uurtjes in Suriname en de Surinaamse zon en warmte!

Groetjes,

Lisanne & Lianne