Klaar voor Apetina

25 oktober 2018 - Paramaribo, Suriname

Lieve allemaal,

Op het moment van schrijven, zitten wij in ons hotel en treffen de laatste voorbereidingen voor Apetina. Lianne is onze taxicentrale aan het bellen, zodat we morgen om half 11 in de ochtend kunnen vertrekken naar het vliegveld. Onze vlucht vertrekt om 12 uur vanaf het vliegveld 'Zorg en hoop' naar Apetina. Het is ongeveer 2 uur vliegen. Verder hebben we vandaag boodschappen gedaan voor Apetina. Dit hebben we gedaan in de duurste supermarkt van de stad volgens onze taxichauffeur. Hij begreep niet waarom we na deze supermarkt wilden. Toch hebben wij in deze supermarkt onze boodschappen kar vol kunnen maken met typisch Hollandse producten. We kwamen merken als: HAK, GWOON, Oké en SPAR tegen. Bij de kassa werden we verrast door behulpzame mannen waarvoor wij een stapje achteruit moesten doen. De ene man haalde de boodschappen uit de kar, legden ze op de band en de andere man stapelde de boodschappen weer in de kar. Onze boodschappen werden daarna na de taxi gereden en in de auto gezet. Echte service waar Nederland nog iets van kan leren!

Vanaf morgen gaat ons avontuur écht beginnen!  Onze contactpersoon Arnold vertelde, dat hij er erg naar uit ziet om ons te verwelkomen. Het wordt nog even spannend of we alles meekunnen nemen omdat we in totaal 4 koffers, 3 boodschappentassen vol voedsel en handbagage hebben. We hebben nu al medelijden met onze taxichauffeur. Vanavond hopen we alles in te pakken en ons klaar te maken voor de reis naar Apetina. Het begint nu echt wel een beetje te kriebelen. Aan de ene kant zijn we blij dat we Paramaribo gaan verlaten. Maar het is wel onzeker wat we in Apetina aantreffen. Toch mogen we erop vertrouwen, dat God met ons mee zal gaan en daarom in goede handen zijn.

Voor nu wensen wij jullie een fijne avond & alvast een goede nacht!

Liefs,

Lianne & Lisanne

1. Martin en Karin:
    27 oktober 2018
    Ik geniet nu al van jullie verhalen. Wens jullie veel plezier en geniet van alles. En blijf de Heere danken voor alles wat jullie mogen doen.

Groetjes van de Aperlo.s