Naar onze stageschool!

30 oktober 2018 - Tapanahoni, Suriname

Lieve allemaal,

Jullie zullen misschien ongerust zijn of het allemaal goed met ons gaat. Maar gelukkig kunnen wij jullie vertellen dat het goed gaat! We hebben een goed weekend gehad en de eerste stagedag zit er al weer op! We kregen op zondag te horen dat we een soort van eigen klasje krijgen voor drie weken. Dat is best leuk, maar kost ook inspanning en voorbereidingen. We geven les in groep 4, maar het niveau is bijna nog onder groep 3. De grootste belemmering voor het lesgeven is dat de kinderen eigenlijk geen Nederlands kunnen. Ze praten alleen tegen de juf Nederlands, maar verder niet. Thuis wordt ook geen Nederlands gesproken, waardoor ze er niet veel mee in aanraking komen. Daarom is er in iedere klas een assistent aanwezig om te vertalen, maar zo leren de kinderen nooit goed Nederlands praten. Taal, spelling en lezen is dus heel lastig om te geven. De kinderen begrijpen ons niet en reageren niet op onze vragen. We stellen dus vragen met keuzemogelijkheden en trekken alles uit de kast om hen deze drie weken iets te leren. Bijvoorbeeld het maken van een getallenlijn, waardoor het getalbegrip beter wordt.

We kregen vanmorgen bij aankomst bij de school een heel warm welkom! Ze gingen voor ons zingen en we kregen van iedereen een handje! Echt lief!

Verder hebben we een soepje gekookt en hebben we de kleren weer gewassen.

Wij gaan zo lekker slapen! En kijken uit naar een nieuwe dag!

Groetjes!!

1. Annette:
    30 oktober 2018
    Echt een uitdaging om de kinderen dus wat aan te leren! Succes sneeuw witte Jufs😉
  2. (oom) arjan:
    30 oktober 2018
    Heel goed op jullie zelf passen ..uitkijken met eten en drinken. ...hopen dat verder alles maar goed mag gaan ...oma denkt elke dag aan jullie..
    Veel liefs opa en oma bobbie
  3. Mevr. PW Rebergen:
    30 oktober 2018
    Wat fijn dat jullie het goed hebben.Ga zo verder.Misschien willen jullie er wel voor een jaar b
    He
  4. P.C. van Olst:
    31 oktober 2018
    "De kinderen begrijpen ons niet en reageren niet op onze vragen. We stellen dus vragen met keuzemogelijkheden en trekken alles uit de kast om hen deze drie weken iets te leren." Kijk aan, daar word ik blij van. Houd er de moed maar in. Dit zijn de uitdagingen die horen bij een echte internationale stage.
  5. Ariëtte Zoeteman:
    31 oktober 2018
    Super leuk zeg! Zo te horen hebben jullie het heel goed naar je zin! Lastig die taalbarrière maar ik geloof dat jullie dit zeker kunnen! Heel veel plezier en geniet ervan!